تولید محتوای تصویری برای پیج اینستاگرامی، یکی از مهمترین کارهایی است که هر فرد صاحب یک پیج، درصورتیکه علاقهمند به پیشرفت اکانت خود باشد، لازم است انجام دهد. یکی از اصلیترین فعالیتهایی که باعث پیشرفت یک پیج اینستاگرامی میشود، تداوم در به اشتراکگذاری محتوا است، هرچه بیشتر محتوا بارگذاری کنید، افراد واکنشهای بیشتری به پستهای شما خواهند داشت و درنتیجه، طبق الگوریتمهای اینستاگرام هر محتوای تصویری شما به تعداد بیشتری از افراد نشان داده خواهد شد.
تا اینجای مطلب، همهی ما دربارهی تاثیر مثبت تداوم محتوا گذاری در اینستاگرام، همعقیده هستیم، اما سوالی که مطرح میشود آن است که محتوای ویدیویی مناسبتر است یا عکس؟ کدامیک بازخورد بهتری خواهند داشت؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه به بررسی مزیتهای هریک از انواع محتوا میپردازیم و درنهایت، با دید دقیقتری که کسب کردهایم، محتوای بهتر را انتخاب میکنیم.
مزایای محتوای تصویری بهصورت عکس
مهمترین مزیت عکس آن است که تولید آن نسبت به محتوای ویدیویی بسیار ارزانتر بوده و میتوان در مدتزمان کمتری، به یک عکس یا محتوای گرافیکی باکیفیت بالا دست پیدا کرد. سرعت بالا و قیمت مناسب این نوع محتوا، میتواند انگیزه اصلی برای هر کسبوکار با بودجه و زمان محدود باشد.
از سویی عکسها به دلیل آنکه لود سریعتری دارند، ممکن است برای مخاطبینی که دچار مشکلات ناشی از کمبود سرعت اینترنت هستند، مناسبتر باشند و این افراد در لود کردن ویدیوها به مشکلاتی برخورد کنند.
مزایای محتوای تصویری ویدیویی
اولین و اصلیترین برتری محتوای ویدیویی نسبت به عکس آن است که شما در این نوع از محتوا، فرصت بیشتری برای به اشتراکگذاری اطلاعات با کاربران پیج خود دارید. یک عکس تنها میتواند برای یک ثانیه کاربر شما را درگیر کند، اما یک ویدیو یک دقیقه برای اطلاعرسانی فرصت دارد که در این یک دقیقه میتوانید حجم بسیار بیشتری اطلاعات به مخاطب عرضه کنید و درنتیجه، او برای مدت بیشتری درگیری ذهنی با محتواهای اکانت اینستاگرام شما خواهد داشت.
دیگر مزیت محتوای ویدیویی آن است که در محتوای ویدیویی، علاوه بر تصویر، صدا نیز میتواند تاثیرگذار باشد و شما فرصت بیشتری برای تاثیرگذاری روی مخاطبین خود دارید. در هنگامی که یک محتوای ویدیویی میسازید، میتوانید کاری کنید فرد بدون آنکه حتی چشمانش را به تصویر تلفن همراه دوخته باشد، با شما همراه باشد و این همان قدرت صدا در محتوای ویدیویی است.
از سویی ممکن است محتواهای موجود در پیج شما از بازدید خوبی برخوردار باشند، اما تعداد لایکهای آن بنا به دلایلی زیاد نباشد و ازآنجاییکه تعداد بازدید محتوای ویدیویی برای همگان قابل مشاهده است، با به اشتراکگذاری محتوای ویدیویی، میتوانید میزان بازدید واقعی محتواهای پیج خودتان را به افراد، بدون نیاز به ارائه اسکرین شات از Insight اینستاگرام، نشان دهید.
شما در محتوای ویدیویی میتوانید به کمک تاثیر همزمان صدا و تصویر روی ذهن و با استفاده از دانش روانشناسی، تاثیر بیشتری روی ذهن مخاطبین خود داشته باشید.
محتوای ویدیویی یا عکس؟
با توجه به آنچه بالاتر به آن اشاره کردیم، مشخصا محتوای ویدیویی، انتخابی مناسبتر برای ایجاد درگیری بیشتر افراد با پیج اینستاگرامی شما بوده و فرصت بیشتری برای ارائه محتوا در اختیار شما قرار خواهد داد. اما باید توجه کنید که اگر بودجه یا فرصت کافی برای تولید محتوای ویدیوی را ندارید، هرگز تولید و به اشتراکگذاری محتوا را به بهانهی نداشتن محتوای ویدیویی به تعویق نیندازید.
مهمترین اصل در اینستاگرام، تداوم فعالیت پیوسته بوده و اگر به هر دلیلی، تولید محتوای ویدیویی شما به تاخیر افتاده، لازم و ضروری است که با به اشتراکگذاری عکس در این فاصله زمانی، پیج اینستاگرامی خود را زنده و فعال حفظ کنید.